wtorek, 24 stycznia 2017

#56 - Marie Skłodowska Curie - Wspaniali Wynalazcy

Przyznaje, że było to wyzwanie. Głowiłam się, co z 5 latkiem i 2 latką można zrobić ciekawego i fajnego, nawiązującego do tematu. I wymyśliłam sobie mapę myśli.




Co znalazło się na naszej mapie myśli?

W środku umieściłam grafikę przedstawiającą Marie Skłodowska Curie. w czarnej sukni - po śmierci męża nosiła tylko takie, otoczona chemicznymi naczyniami, z przymkniętymi oczami. Bardzo mi się podoba ten rysunek.


Dalej znajdują się dwie flagi - Polski i Francji. Maria urodziła się w Warszawie, do końca życia liczyła po polsku i uczyła tego języka swoje dzieci. Jednak to we Francji spędziła większość życia, tam pracowała, dokonywała odkryć i przełomów.


Dwa noble, z datami otrzymania przez nią nagród.


Dwie kolby z nazwami odkrytych pierwiastków. Sama je przygotowałam, wpisałam nazwy oraz chemiczne skróty: Polon (Po) oraz Rad (Ra).


Zdjęcie Marii podobne do ilustracji - w ręce trzyma małą kolbę i wpatruje się w nią. Pod tym zdjęciem umieściłam napis "naukowiec", a dalsze gałęzie prowadzą do dziedzin, którymi się zajmowała: fizyki, chemii i matematyki. To matematykę i fizykę studiowała, a chemię poznała w czasie pracy.


Znak oznaczający promieniotwórczość. To promieniotwórczość była obiektem jej badań. Zapoczątkowała badania nad leczeniem za pomocą naświetlań chorób nowotworowych.


Chmurka z napisem "Kobieta", gdyż jako pierwsza kobieta studiowała i wykładała przedmioty ścisłe, zdobyła tytuł doktora, zrobiła prawo jazdy, chodziła w spodniach po górach, otrzymała dwie nagrody Nobla, z dwóch różnych dziedzin.

Na koniec jeszcze Julcia połączyła wszystko granatowym mazakiem, a czerwonym pokolorowała naczynia. Widać uznała, że brakuje tej mapie co nieco ;).

Bierzemy udział w międzyblogowym wyzwaniu:

Wspaniali Wynalazcy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz