czwartek, 19 listopada 2015

#15 Kalendarz adwetowy

Z dzieciństwa pamiętam kalendarze adwentowe. Te z otwieranymi okienkami, z czekoladka na każdy dzień. I jako dziecko je lubiłam, raczej nie uwielbiałam, ale lubiłam. Teraz już mi się tak bardzo nie podobają ;), bo co to za adwent, gdy codziennie je się coś słodkiego. U nas to częściej niż normalnie. 
Za to podobają mi się adwentowe kalendarze zadaniowe. Myślę, ze z ciekawym zadaniem każdego dnia czas do świat płynie szybciej i ciekawiej.


Do tej pory uważałam, że Adaś jest za mały, ale uważam, że w tym roku może się udać. Z prostymi zadaniami, dobranymi do wieku i zainteresowań, w duchu oczekiwania i przygotowań do świat Bożego Narodzenia. Kalendarz już gotowy, wisi na ścianie i zdobi pokój.


Kalendarz zrobiłam z gałązki znalezionej przez Adasia w parku. Pomalowałam ją na biało i owinęłam czerwoną wstążką, żeby wyglądała bardziej świątecznie.


W odliczaniu pomogą nam małe spinacze z numerkami od 1 do 24. Na gałązce wyglądają jak małe kwiatki.


Zadania będą napisane na karteczkach (takich jakie dołącza się do prezentów) w różnych kształtach.


Wybierając zadania starałam się, aby były proste i ciekawe. Uwzględniłam też dni, kiedy Adaś jest w przedszkolu (wtedy zadania są mniej czasochłonne) oraz weekendy, kiedy możemy zrobić coś większego i razem z tatą.



Lista zadań na każdy dzień (zostawiam sobie możliwość zmian i modyfikacji):
1. Z masy solnej i/lub sodowej przygotuj ozdoby do zawieszenia na choinkę.
2. Z kolorowych kół zrób pawie oczka.
3. Zmieszaj piankę do golenia i sodę - co z tego wyjdzie? Może uda się ulepić bałwana.
4. Pokrój (z mamą) różne cytrusy i ułóż do wyschnięcia.
5. Jutro Mikołajki - wyczyść buty!
6. Upiecz i udekoruj pierniczki.
7. Zrób łańcuch na choinkę. 
8. Napisz list do Świętego Mikołaja. Wyślij kartki z życzeniami do bliskich.
9. Namaluj choinkę gąbką z szablonu.
10. Odrysuj rączki i zrób z nich renifery do powieszenia na choinkę.
11. Zrób i udekoruj choinkowe stożki.
12. Zagrajmy w bałwankową gre.
13. Przygotuj ozdoby z tektury.
14. Zrób zimowy obrazek z suchych liści miłorzębu.
15. Zrób bombki z kolorowych pomponików.
16. Pomaluj ozdoby, które zrobiłeś z masy solnej.
17. Z ususzonych cytrusów, cynamonu i gałązek zrób pachnące ozdoby.
18. Wybierz się na zabawę świąteczną i do odwiedź Mikołaja w jego grocie.
19. Czas ubrać choinkę.
20. Ozdób okno papierowym bałwankiem.
21. Pomóż w porządkach - ułóż swoje rzeczy.
22. Powbijaj goździki w pomarańcze i stwórz piękny, świąteczny zapach.
23. Pomóż w gotowaniu i pieczeniu świątecznych smakołyków.
24. Pomóż przygotować wigilijną kolację, złóż wszystkim życzenia i poczekaj na Mikołaja

Nie wiem czy wszystkie punkty uda nam się zrealizować w taki sposób, w jaki bym chciała, ale stawiam przede wszystkim na dobrą zabawę i świąteczną atmosferę. Coś czuję, że grudzień zleci, jak z bicza strzelił...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz