wtorek, 9 sierpnia 2016

#38 No to gramy!

Ciąg dalszy naszych dźwiękowych eksperymentów. Tym razem sami tworzyliśmy instrumenty. I sprawdzaliśmy, jakie wydają dźwięki.

1. Harmonijka ze słomek. Tak się złożyło, że niedawno kupiliśmy całe pudełko neonowych słomek. W sam raz do robienia eksperymentów i innych zabaw. 
Osiem słomek obciełam pod kątem. Każda powinna mieć inną długość. Za pomocą taśmy papierowej prymocowałam je z jednej strony papierowego paska, a potem pasek złożyłam i skleiłam.
Jestem pewna, że większe słomki dały by lepszy efekt, jednak nawet taki instrument zrobił furorę.



 2. Cymbałki ze szklanek. To najprostszy instrument do wykonania. Osiem szklanek, w każdej inna liść wody. Żeby poziom wody był bardziej widoczny, zaznaczyliśmy go gumkami. 


3. Gitara. Do jej wykonania użyliśmy plastikowego pudełka, gumek oraz pałeczki. Gumki naciągneliśmy na pudełki i tyle. Użyliśmy pałeczki, aby sprawdzić jak zmienia się dźwięk, kiedy przesuwamy ją wzdłóż strun. Drugą, większą gitarę zrobiliśmy z drewnianej skrzynki po owocach. Wyszła jeszcze fajniej.


Na koniec z kubków i koralików zrobiliśmy jeszcze grzechotki. Maluchy przyniosły inne instrumenty i cały wieczór śpiewaliśmy "Panie Janie" różnie modulując głos i przygrywając na naszych instrumentach.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz